
Tek kelimeyle muhteşem. Bugüne kadar seyrettiğim en gerçekçi dizi. Uyuşturucu kaynaklı suç dünyasının pençesinde giderek çaresizleşen Baltimore'da suçlular ve onlarla mücadele etmeye kalkışırken boylarını çok aşan sularda hem kariyer hem de gerçek anlamda hayatta kalmaya çalışan polislerin hikayesi hem gerçekliği hem de sürükleyiciliğiyle tüm zamanların en iyisi sıralamamda daima yer alacak.
5 sezonluk dizide her bölüm öncesiyle ilişkili, ve hikaye 5 sezonun sonunda net olarak bitiyor. Bu kadar güzel ve başarılı bir dizinin kendi adıma en beğendiğim yönlerinden biri de, "bittiğinde belki yarın öbür gün devamını çekeriz" diyerek bazı konuların yarım yamalak bırakılması gibi bir ucuzluğa gidilmemiş olması.
Dizi suç dünyasını en temel elementlerinden en karmaşık ilişkilere kadar son derece tarafsız ve çıplak bir şekilde incelerken, bu dünyanın herhangi bir tarafında yer alan karakterlerin hiç birine bir kahraman ya da anti-kahraman rölünü biçilmemiş olması, ve buna karşın her karakterin içinin son derece iyi doldurulmuş olması diziyi diğerlerinden ayıran en önemli unsur.
Cops adlı reality show'u bir sirk gösterisi gibi bırakacak kadar gerçek, hem mükemmel bir belgesel objektifliğinde hem de sayfalarını yutarcasına okuduğunuz bir kitap sürükleyiciliğindeki dizinin tüm oyuncuları sanki kendilerini oynar gibi çok üstün bir performans sergiliyor. Dizideki oyuncular arasında tanıdık simalar olmasına karşın çok büyük yıldız olarak görür görmez ismi hemen aklınıza gelecek kimse yok.
Dizi suç, suçlu, toplumu korumakla ve yasaları uygulamakla görevli olanlar, politikacılar, kısaca yasama yürütme ve yargının tamamına çok cüretkar bir tarafsızlık perspektifinden yaklaşıyor. Her bölüm yukarıdaki kavramlarla ilgili kendi değer yargılarınızı gözden geçirmenize sebep olacak birer tokat niteliğinde. Bunu yaparken de Law&Order ve türevleri gibi bütünüyle izleyici beğenisi bazlı ya da buna rağmen eklenen yapay aykırılıklar kullanılmaması dizinin samimiyetiyle sizi tamamen içine çekmesini sağlıyor.
Diziyle ilgili tek sıkıntı alt yazılarda başka bir senaryo yazıldığını düşünmenize sebep olacak kadar başarısız çevirilerin olması. Diziyi orijinal dilinde seyretmenizi hararetle tavsiye etmekle birlikte bunun hiç de kolay olmadığını belirtmeliyim. Çok fazla ve ağır argoya kulağın alışması biraz zaman alabiliyor.
Bu diziyi ancak daha fazla övmek için satır harcayabilirim. Herkese mutlaka seyretmesini öneriyorum.
5 sezonluk dizide her bölüm öncesiyle ilişkili, ve hikaye 5 sezonun sonunda net olarak bitiyor. Bu kadar güzel ve başarılı bir dizinin kendi adıma en beğendiğim yönlerinden biri de, "bittiğinde belki yarın öbür gün devamını çekeriz" diyerek bazı konuların yarım yamalak bırakılması gibi bir ucuzluğa gidilmemiş olması.
Dizi suç dünyasını en temel elementlerinden en karmaşık ilişkilere kadar son derece tarafsız ve çıplak bir şekilde incelerken, bu dünyanın herhangi bir tarafında yer alan karakterlerin hiç birine bir kahraman ya da anti-kahraman rölünü biçilmemiş olması, ve buna karşın her karakterin içinin son derece iyi doldurulmuş olması diziyi diğerlerinden ayıran en önemli unsur.
Cops adlı reality show'u bir sirk gösterisi gibi bırakacak kadar gerçek, hem mükemmel bir belgesel objektifliğinde hem de sayfalarını yutarcasına okuduğunuz bir kitap sürükleyiciliğindeki dizinin tüm oyuncuları sanki kendilerini oynar gibi çok üstün bir performans sergiliyor. Dizideki oyuncular arasında tanıdık simalar olmasına karşın çok büyük yıldız olarak görür görmez ismi hemen aklınıza gelecek kimse yok.
Dizi suç, suçlu, toplumu korumakla ve yasaları uygulamakla görevli olanlar, politikacılar, kısaca yasama yürütme ve yargının tamamına çok cüretkar bir tarafsızlık perspektifinden yaklaşıyor. Her bölüm yukarıdaki kavramlarla ilgili kendi değer yargılarınızı gözden geçirmenize sebep olacak birer tokat niteliğinde. Bunu yaparken de Law&Order ve türevleri gibi bütünüyle izleyici beğenisi bazlı ya da buna rağmen eklenen yapay aykırılıklar kullanılmaması dizinin samimiyetiyle sizi tamamen içine çekmesini sağlıyor.
Diziyle ilgili tek sıkıntı alt yazılarda başka bir senaryo yazıldığını düşünmenize sebep olacak kadar başarısız çevirilerin olması. Diziyi orijinal dilinde seyretmenizi hararetle tavsiye etmekle birlikte bunun hiç de kolay olmadığını belirtmeliyim. Çok fazla ve ağır argoya kulağın alışması biraz zaman alabiliyor.
Bu diziyi ancak daha fazla övmek için satır harcayabilirim. Herkese mutlaka seyretmesini öneriyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder